Verktøykassen

Vi tar gjerne på oss krevende oppdrag og problemstillinger som krever utradisjonell tenking og nye løsninger. Vi hjelper deg med å finne de beste metodene og verktøyene til dine utfordringer! Her er noen av våre mest brukte verktøy:

Gjesteundersøkelse

Dette er et verdifullt verktøy hvor vi gjerne kombinerer gjesteundersøkelse og kundetilfredshetsmåling. Dette omfatter blant annet:

  • motiv: hvilke drivere kan vi spille på overfor potensielle gjester?
  • atferd: hvilke attraksjoner besøker gjesten, og hvilke aktiviteter deltar h*n på?
  • bruk av informasjonskilder: hvilken informsjon lar de seg påvirke av?
  • kundetilfredshet: hva er vi gode på – og hva må vi sørge for å forbedre?

Vi har lang og god erfaring med slike rapporter som nyttige og konkrete verktøy i det videre arbeidet på destinasjonen.

Ta kontakt så kan du få strukturert analyse av akkurat dine gjester!

Referanser:

  • 2013: Telemarkskanalen Regionalpark
  • 2010: Telemark
  • 2009: Hordaland
  • 2008: Helgelandskysten, Lom og Flåm/Aurland
  • 2007: Hordaland, Haugesund/Haugalandet, Rjukan og Hallingdal
  • 1995 – d.d: QualityCheck for Norske Fjell / norske alpinanlegg
  • Kundetilfredshetsanalyse Atlanterhavsparken i Ålesund

Markedsanalyser

Vi har gjennomført en rekke ulike typer markedsanalyser, alt etter hvilke problemstillinger våre kunder har ønsket fokus på. Disse spenner fra estimering av markedspotensial, besøkspotensial, imageundersøkelser osv. Her er noen eksempler på prosjekter vi har jobbet med:

  • Distribusjon av naturbaserte opplevelser
  • Markedet for naturbaserte opplevelser,
  • Perspektivanalyse for norske vinterreisemål
  • Analyse av imagen til norske vinterreisemål
  • besøkspotensial på attraksjoner, f.eks. Hagan/Skredsvig og Pilegrimssenteret i Røldal
  • nordmenns bruk av alpinanlegg
  • nordmenns bruk av sykkel i ferie/fritid
  • nordmenns bruk av turski i ferie/fritid
  • Imageundersøkelsen av Telemark

Ta kontakt så får du en grundig gjennomgang av potensialet for ditt produkt!

Nettverksprosjekt

Vi har ledet en rekke nettverksprosjekter med fokus på sykling og vandring over hele Norge:

  • Øyhopping i Troms (sykkelturisme)
  • Valdres: Mjølkevegen fra Vinstra til Gol (sykkelturisme)
  • Folldal / Rondanevegen fra Hjerkinn til Ringebu (sykkelturisme)
  • Telemarkskanalen (sykkelturisme)
  • Hardangerfjordruta fra Voss til Leirvik (sykkelturisme)
  • Svabergsykling i Stølsheimen vest og Jondal (sykkelturisme)
  • Smøla: Atlantic Resort (kurs- konferanse, sjø- og fisketurisme)
  • Vaset i Valdres: Vinteropplevelser

Ta kontakt så hjelper vi deg med å få igang et nettverksprosjekt i ditt område!

Workshop web og sosiale medier

Vi har god erfaring med å arrangere workshop som et alternativ til å sende enkeltmedarbeidere på kurs. Da får vi anledning til å «gå rett på sak» og ta utgangspunkt i bedriften når man går igjennom fagstoffet.

  • Kursdel hvor flere får del i den samme kunnskapen
  • Komme umiddelbart i gang med anvendelsen av ny kunnskap i bedriften
  • Lettere å samarbeide: flere får samme forståelse og kunnskapsgrunnlag for det videre arbeidet
  • Dra nytte av at medarbeiderne hver på sin kant har viktige erfaringer og bidrag til et godt sluttresultat

Vi underviser også på Innovasjon Norges kurs for reiselivet: bli god på nett

Ta kontakt så skreddersyr vi en workshop for din bedrift!

Lønnsomhets- og verdiskapingsanalyser

Referanser:

  • Sunnhordland
  • Markedsorientert reiselivsutvikling i Vinje
  • Internasjonale kongresser
  • Lønnsomhetsanalyser av bedrifter, f.eks. etablering av hotell, attraksjoner o.l.

Ta kontakt så får du bedre innsikt i verdiskapingen rundt din destinasjon eller bedrift!

Mulighetsstudier

Analyse av reiselivspotensialet i omstillingskommuner.

Referanser:

Reiseliv som fokusert satsing i Flatanger, Roan, Osen og Namdalseid (FRONT) – en konkurransefortrinnsanalyse. Tilsvarende analyse også i 16 andre kommuner.

Ta kontakt så får du en god gjennomgang av potensialet i ditt område!

Sykkelturisme

Syklist Velkommen Sykkelturisme i NorgeVi har tatt på oss oppdraget med daglig drift av Stiftelsen Sykkelturisme på vegne av stiftelsen. Vi har siden 2007 snudd negative tall til positive for stiftelsen, samt sørget for en revitalisering av konseptet Syklist Velkommen og markedsføring av sykkelturisme i Norge.

Vi pr. i dag 9 destinasjoner, 9 turistkontor og 144 bedrifter som er kvalitetssikrede Syklist Velkommen!

Se vår hjemmeside for sykkelturisme i Norge: www.cyclingnorway.no

Arkiv

Kategorier

  • Ingen kategorier